de-vakanties-van-2022.reismee.nl

Dag 2, naar Scheveningen

We lagen er al vroeg in, we voelden zowel de fietstocht als de strandwandeling in de benen! Lekker geslapen en op onze gewone tijd wakker, zo rond 6.30 uur. Gestart met koffie en thee, en een glaasje sap, dat had ik gisteren kant en klaar mee genomen bij de Coop. Het weer ziet er goed uit!

Mart gaat douchen en aankleden, want hij wil vooral op tijd bij de verse broodjes zijn. Dat bleek een goed idee, al voor 8 uur stonden er mensen in de rij! Met 4 croissantjes, 2 bruine en 2 witte harde broodjes kwam hij terug. Ja, zei hij, allemaal Duitsers hier, dus het zijn ook Duitse harde broodjes. Maakt niet uit, het smaakte heerlijk met de aardbeienjam. En de rest van de broodjes gaat mee op de fiets voor tussen de middag. Wie weet komen we nog een slager tegen onderweg.

De lunches verder gevuld met heet en koud water, cup a soep en wat koekrepen. Rond half 10 zaten we op de fiets. Wat een prachtig duingebied tussen Katwijk en Scheveningen! Weer heel anders dan in Noord-Holland, veel breder ook. Regelmatig een stop gemaakt, een uitkijk-duin beklommen, we genoten van de tocht. Op een gegeven moment hebben we de jassen uitgedaan, maar dat was toch iets te optimistisch. Eenmaal in Scheveningen kwamen we, natuurlijk, langs het Kurhaus en gingen we via de boulevard naar de haven. Daar werd druk gebouwd, dus jammer genoeg konden we daar niet echt goed rondkijken. Van een visje eten is het dan ook helaas niet gekomen!

Via een bijzondere route dwars door Scheveningen, met allerlei kleine straatjes en dan weer brede lanen, kwamen we weer in het weidse open land. Door Wassenaar, tjonge, wat een villa’s daar, en langs mooie landgoederen kwamen we bij de Oude Rijn. Doordat er flink aan de weg gewerkt wordt daar, en er ook allemaal nieuwbouwwijken worden neergezet, kwam er van het “fietsen langs de Oude Rijn”, helaas niet veel terecht. Wel hebben we even van het water kunnen genieten bij een fietspontje. We zijn niet naar de overkant gegaan, dat stond niet op onze route, maar er stond een bankje, er was zo’n, èn een moederfuut met jongen op haar rug, dus we zaten daar heerlijk! Ik vergeet nog te melden dat we geluncht hebben in de buurt van het voormalige verblijf van WA en Maxima, met cup a soep en de broodjes. Geen slagerij te bekennen, ik denk dat in die buurt de mensen hun personeel naar het durrep sturen voor de boterhamworst ?

Een korte stop bij een kringloopwinkel, waar ik een pocketboek kocht, zodat ik wat te lezen heb. Een pil van 300 bladzijden past niet in onze bagage natuurlijk!

Bij thuiskomst lekker thee gezet, en Mart is naar de fietsenwinkel gegaan om een nieuwe spiegel voor mij te halen. Mijn door de gemeente Zaanstad geschonken exemplaar heeft helaas gistermiddag al de geest gegeven. Hopelijk is de nieuwe van deugdelijker kwaliteit!

Een inspectietocht naar het camping restaurant leerde mij, dat we daar niet gaan eten vanavond. Er is maar 1 personeelslid, dat zowel de snackbar, de keuken en het restaurant moet “bedienen”. Je wordt geacht zelf je eten te bestellen bij de snackbar, het daar ook op te halen, en dan kun je in het restaurant gaan zitten om het op te eten. Daar is weinig gezelligs aan. We hebben een Chinees gevonden die open is, dus daar wandelen we straks heen. Goed voor de eetlust!

Inmiddels hebben we gegeten, het is friet met kroketten geworden, de Chinees vonden we er zo ongezellig uitzien! Dus alsnog maar friet gehaald bij de camping snackbar. Maar we hadden wel ons middag/avondloopje gehad.

Morgen alweer terug naar huis, ongelooflijk hoe snel die paar dagen om zijn gevlogen!

Dag 1, op naar Katwijk

Wat hebben we een schitterende dag gehad! Vertrokken om klokslag 10 uur vanuit Krommenie en rond 15 uur waren we op de camping. We konden gelukkig al in het huisje, officieel is dat 16 uur, maar ons huisje was al klaar.

Eerst de reis: die ging voorspoedig, de enige grijze wolk trok gelukkig langs ons, we hebben geen water gehad. Behalve dan het Noordzeekanaal natuurlijk! We staken het over met de elektrische pont, die moest in Velsen even “tanken”. We doken bij IJmuiden gelijk de duinen in, de wind kwam vanaf zee, dus niet tegen, maar zeker ook niet mee! Ik zag de accumeter dan ook gestaag teruglopen, maar, het was genoeg om royaal in Katwijk te komen, en ook nog genoeg om later een rondje boodschappen te doen.

We maakten regelmatig een stop, zodra we een mooi plekje zagen! Vooral ook veel op een bankje naar de zee gekeken, leuk om die steeds vanaf een andere boulevard te zien! In Bloemendaal aan Zee zagen we overdekte parkeerplaatsen, de daken gevormd door zonnepanelen. Energie opgewekt, en jij ’s avonds als je van het strand komt geen bloedhete auto, ik vond het er heel Australisch uitzien!

Eenmaal in Katwijk reden we rechtstreeks naar de camping, alleen, we bleken de achteringang te hebben, dus zagen nergens de receptie. Een vriendelijke man begeleide ons even per fiets naar de juiste plaats. Wat een mooi huisje! Oftewel, duingalow! Alles keurig voor elkaar, we kunnen het iedereen aanraden om hier eens te vertoeven.

Na alles te hebben uitgepakt, dat was zo klaar, want we hadden niet veel mee, zijn we het dorp in gegaan. Eten halen voor vanavond, en wat lekkers te drinken en te snoepen voor vanavond. Verse broodjes voor het ontbijt kan Martin morgenochtend vanaf 8 uur hier op de camping halen.

Terug uit het dorp heerlijk in het ligbad gelegen, voor ons de grootste attractie hier. Om 18.30 uur zaten we aan de bonen met spek, Mart bruine, ik witte. Geen toetje, want we hadden op het dorp al een ijsje genuttigd.

Na de bonen een strandwandeling gemaakt, het is dus volop genieten hier! Nog even wat TV kijken, en dan zullen we wel omrollen!

Morgen naar Scheveningen en via Wassenaar en langs de Oude Rijn weer terug. En dan is ook het camping restaurant open, dus we gaan morgenavond uit eten!

Dag 8, Eibertjesdag

We waren redelijk op tijd wakker, het was droog, dus, op de fiets naar Nunspeet. We zaten om 9 uur al op de fiets. Het was wel fris, we waren blij dat we zowel trui als jas hadden aangedaan, en ik heb een lange broek aan gedaan en dichte schoenen!

Om 10 uur reden we een al redelijk druk Nunspeet in. Verkeersregelaars bij de entree van Nunspeet om alle auto's in de juiste richting te sturen. We parkeren de fietsen bij Uniek en gaan eerst de markt over. Blij dat we zo vroeg zijn, de drukte viel op de markt op dat moment nog mee. We horen de optocht met klederdrachten wel, maar kunnen hem helaas niet zien. We wandelen op ons gemak rond, kopen een pot èchte pindakaas met zeezout en caramel, die heeft Mart een x bij Nienke gegeten en vond die echt heel lekker! Verder nog nieuwe sokken voor Mart, daar we nu langer blijven, en er geen schone sokken meer zijn. Wat nieuwe sokken is geen luxe, ik roep regelmatig: gooi je rechter(of linker)sok vanavond maar weg, er zit geen bodem meer in! Klompen zijn nu eenmaal niet bevorderlijk voor sokken!

Het wordt steeds drukker op straat, ons eigenlijk iets te druk, dus we strijken neer op het terras van Uniek om een bakkie te doen, met iets lekkers erbij. Het bestelde brood ligt al klaar, de topkoffer van Mart zijn nieuwe fietstassenset zit helemaal vol, zo ook 1 van mijn tassen.

Mart gaat nog even bij de Action langs voor schoonmaakspul voor de auto, want die zit vol met witte luis. Daarna langs de bioslager voor varkenshazen, die zijn in de reclame. En daarom dus op, blijkt al snel. Wat jammer! Dan maar 2 hamburgers, die hebben we buiten geproefd en smaken uitstekend! Ook nog een grillworst en een stukje leverworst, dat blijft wel goed onderweg, want de hamburgers zijn bevroren, die houden dus de worsten koud, slim hè!

We besluiten via Harderwijk terug te fietsen, het is een mooie route, maar wat een wind, en uiteraard tegen! De route voert ons over de boulevard van Harderwijk, en roept zowel bij Mart als bij mij associaties op met de Dijk in Volendam. Je snapt niet, waarom ze de fietsers daar overheen leiden, het was nu al druk, maar op een mooie dag gaat dit gegarandeerd ongelukken opleveren!

Hèhè, vanaf Ermelo hebben we verder wind mee! Konden we mooi onze Romein nog even knuffelen!

Dik 50 km op de teller, Mart nog even door naar Garderen om koffiemelk te halen, en ik bereid ondertussen ons avondeten voor. Sperziebonen, aardappelen en een heerlijke hamburger. En toe de overgebleven tompoes, en een bakje vla, alles eerlijk gedeeld.

We zijn blij dat we vandaag niet ook nog terug hoeven te rijden, morgenochtend kunnen we, na nog een nachtje in ons Eethuis bed, alles rustig inpakken, huisje schoonmaken etc., rustig naar huis kachelen.

Dit wordt het laatste log vanaf de Bosrand, maar, vanaf maandag komen er nog een paar vanuit Katwijk!

Tot dan!

Dag 7, Hemelvaart en weer familiebezoek!

Vandaag komt Floris op bezoek, en gaan we samen een rondje fietsen. Hij komt tegen lunchtijd, dus de ochtend is rustig aan, zogezegd. Mart gaat dauwtrappen in het bos, al is dat pas tegen half 9, volgens mij is dat officieel geen dauwtrappen meer, maar dat mag de pret niet drukken. Ik lees mijn boek uit, lekker liggend in bed. Mart heeft voor mij eerst nog een ontbijtje gemaakt, en als hij terug is, maak ik een ontbijtje voor hem, zo gaat dat hier!

Floris arriveert tegen half 1, we lunchen eerst gezellig samen, en gaan dan op pad. We gaan naar Vierhouten, met een mooie route uiteraard, zowel heen als terug. Vierhouten blijkt het centrum van de wereld te zijn, het is er razend druk, met alles wat 2, 3 of 4 wielen heeft, en lawaai kan produceren!

We strijken neer op het terras van Tante Sjaan voor koffie met gebak. Ze hebben daar allemaal Engels sprekend personeel, voor ons niet zo’n probleem, èn, er is tenminste personeel! We zitten er ondanks de lawaaierige motoren wel heel gezellig, en ook wel leuk om zo iedereen voorbij te zien komen. Bij het afrekenen verschiet ik wel even van kleur, je kunt merken dat we al 2 jaar niet op een terras hebben gezeten!

De terugweg is over de Elspeter hei, berg op en tegen wind. Ik rijd voorop, dat pakt toevallig zo uit, en de heren hangen daardoor lekker in mijn slipstream! Eenmaal weer op redelijk vlak terrein, strijken we nog even neer bij een picknicktafel om wat vocht tot ons te nemen. Langs Staverden rijden we naar de Bosrand.

Moeder merel is niet blij, dat we weer terug zijn, nu kan ze niet meer ongestoord foerageren! Natuurlijk moet Mart aan Floris de plek voor het nieuwe chalet laten zien, en ik maak de nasi klaar, het is wel op zijn campings, we hebben er bijgerechten bij, maar wel kant en klaar gekocht. Toch ziet het er gezellig uit, en het smaakt na de fietstocht ook prima.

Voor bij de koffie maak ik de tompoezen klaar, uit een doosje met poeder en bladerdeegbodems. Ik versier ze met een toef slagroom en een aardbei, ziet er mooi uit, en ze smaken ook niet verkeerd bij de koffie.

Dan is het tijd voor Floris om te vertrekken, fiets op de auto, flesje Veluws water mee, nog even zwaaien en goeie reis!

Vanmorgen kregen we van Ria bericht, dat we langer kunnen blijven, omdat het Eethuis de week hierna niet verhuurd is. Dus als iemand nog zin heeft in een week vakantie! Meld je aan! Wij blijven nu tot zaterdag, en vertrekken op ons gemak, ergens in de ochtend. Dan kunnen we morgen op ons dooie gemak genieten van de Eibertjesdag in Nunspeet!

Schijnbaar gaat het vannacht flink regenen, maar is het morgen droog. We wachten het af!

Dag 6, aardbeien en familiebezoek

We werden op een mooi tijdstip wakker, zo rond half 8. We willen naar de markt in Putten, dat is een ochtend markt, daar moet je op tijd naar toe. De zon schijnt, dus we hebben goede hoop op een mooie dag. Rond 9 uur rijden we de camping af. Buiten het beschutte terrein is het toch wel frisser, en meer wind dan we dachten. Enfin, we hebben niet voor niets elektra op de fiets!

We nemen onze vertrouwde route, via Drie, en dan door het bos. In Putten de fietsen gestald, ik red nog een wollen zadeldek uit de snavel van een kraai, stop het in de fietstas van de fiets, en doe een briefje onder de snelbinders met verklarende tekst. Ik hoop dat de eigenaar ons dankbaar is…

Aardbeien, sinaasappels en grapefruits zijn onze aankopen. Het is nog te vroeg voor koffie, we hebben net ons ontbijt op, en al zeker nog te vroeg voor kibbeling! Dus via de kringloop, waar niets naar mijn gading is, gaan we over de Groevenbeekse heide naar Ermelo. Gelukkig scoor ik daar wel wat in de kringloopwinkel, 3 mooie bekers voor 1 euro! Mooi om er voor de voorjaarsmarkt op het werk leuke presentjes van te maken. Mart stelt voor, om nog eens te kijken of Piet en Riet, we mogen geen oom en tante zeggen, nu wel thuis zijn. Als we de straat inrijden, komt Piet net met een volgeladen fiets van de andere kant af de straat in. Hij kan niet afstappen, want dan kiept zijn fiets. Er blijken 2 zakken zand in te zitten! De conclusie is, dat het een typische de Wilde kwaal is, om je fiets veel te vol te laden!

We drinken gezellig een kop koffie/thee, Riet is gelukkig ook thuis, en we praten bij. Leuk om elkaar zo spontaan even te zien. Wij zijn natuurlijk regelmatig in de buurt, maar 9 van de 10 keer, zijn ze samen op pad. Petje af hoor, 83 en bijna 85, en rustig met de caravan naar Spanje, Portugal of Bosnië. Vooral Piet is nog zo kwiek als wat, iedere winter nog op de ski’s, om maar eens wat te noemen.

Als we vertrekken fiets Piet nog een stukje mee om de weg te wijzen. We moeten namelijk nog even wat boodschappen doen bij de Ermeloose Appie.

We fietsen via de schaapskooi terug naar huis. Tegen half 4 zijn we weer op honk, en redelijk koud geworden. Hier binnen is het op dat moment 23 graden, dus de kachel hoeft niet aan, we worden vanzelf heerlijk warm.

De aardbeien vonden de trip minder leuk, de meest gekneusde gebruik ik om drinkyoghurt van te maken. Degene die daarna het snelst op moeten hebben we toe gegeten met slagroom, en de mooiste eten we morgen op! Verder stond er echte Bosrandse rabarber op het menu, of, zoals Martin zegt, Riabarber! Want Ria kwam het brengen!

Voor morgen kijken we even, Floris komt op bezoek, maar dat zal rond de lunch zijn, dus ik ga een mooi middagtochtje uitzetten! Het weer wordt redelijk.

Dag 5, piepers en Hallo Bandoeng

Het weer stemde vanmorgen niet vrolijk, althans, het was geen weer waarvan je dacht: hop uit bed en snel op de fiets. Dus lekker nog even lezen in bed, terwijl Martin een rondje hei doet. Daarna een lekker ontbijtje gemaakt met de overgebleven afbakbroodjes, ik word nog handig met de combimagnetron!

We gaan toch fietsen, maar een beetje korte route, en veel door het bos, zodat we wat bescherming hebben tegen de buien die voorspeld zijn. Richting Kootwijk, dan oostelijk naar Assel, en dan weer terug naar boven, via onze aardappelboer in Meerveld, in de hoop dat die nog lekkere Carolussen heeft. Daarna via Garderen naar de camping. Dan kunnen we, indien er bij de boer geen piepers meer zijn, die bij de Coop halen.

We nemen dit keer geen brood mee, maar warme choco! En wat mondvoorraad natuurlijk. De eerste bui kwam, heel plezierig, precies toen we onder het viaduct waren van de A1, dus we stonden mooi droog. Bui weg, doorfietsen maar weer. De 2e bui kwam in het bos, een dikke boom uitgezocht, maar die hield ons toch niet droog helaas! We besluiten in de natte pakken door te fietsen naar Radio Kootwijk, waar we een mooie schuilplaats weten, in de vorm van het wachthok. We komen daar zonder regen, maar wel in natte pakken, aan. Pakken uit, en te drogen hangen over de fietsen en een elektriciteitshuisje. We drinken hete choco, snoepen een koek, en krijgen gezelschap van 2 wandelaars die in 4 dagen de omgeving rondgaan.

Ook sta ik nog even in mijn beste Engels toeristen te woord, die willen weten of ze door mogen fietsen naar de kathedraal. Ik geef ze gelijk wat uitleg over Radio Kootwijk, wat ze zeer op prijs stellen.

We bestuderen buienradar, en besluiten om ook de volgende hevige bui nog daar af te wachten, en daarna op hoop van zegen verder te gaan. We hebben dus ook alle tijd, om alle informatie tot ons te nemen, die hier in het wachthok is opgehangen, erg fijn om dat allemaal nu goed te weten! Wat was dat vroeger een avontuur, om te bellen met Bandoeng! Ben er zo door geïnspireerd, dat ik even een berichtje stuur naar Australië, niet via Radio Kootwijk, maar per messenger! Wat gaat dat tegenwoordig makkelijk!

Na bui 2 gaan de regenpakken aan, en vertrekken we. Geen regen meer gehad natuurlijk, ik weet het ook wel: trek je regenpak aan, dan blijft het droog!

Helaas heeft de aardappelboer geen piepers meer, we waren er al bang voor. Geen punt, we komen nog langs de Coop! Mart zegt, voor ik naar binnen ga, let even op de drop! Dus behalve aardappelen scoor ik weer 2 x 2 zakken drop, en een lekker toetje! Voorlopig hebben we nu genoeg drop!

Vanavond eten we verse andijvie stamppot en toe chocolademousse met slagroom!

Morgen gaan we naar de markt in Putten voor vers fruit, en dan nog een rondje kringlopen in Putten en Ermelo en met een mooie route terug naar huis.

Dag 4 zuidwaarts

Dag 4 route zuidwaarts

Omdat er voorspeld is, dat de regen rond de middag vanuit het zuiden komt, kiezen we voor een route zuidwaarts, zodat we, bij regen, voor de bui uit kunnen fietsen.

We vertrekken rond 10 uur, plan was wel iets eerder, maar Mart moest nog even een rondje camping doen, en raakte met Bram in gesprek.

We rijden door Garderen naar Stroe, en bij de Stroese schaapskooi nemen we een korte pauze met koffie en water. En we trekken weer verder naar het zuiden, we lijken wel trekvogels! Wat zie ik daar in een weiland? Een zebra! Nadere inspectie toont dat het een paard is, met een zebra dekkleed om. Tsja, dat zou ook te mooi zijn om waar te zijn.

We rijden door Kootwijkerbroek, dat is nog een hele stad, er zijn veel (mode)winkels. Ho stop, een Coop, hopelijk hebben ze daar nog mijn favoriete dropjes! Wat een bof, die hebben ze, en zelfs 2e zak halve prijs. Gelijk voor ons allebei 2 zakken met onze favoriete smaak, Mart zoet, ik zout. Om ook nog gezond te doen, een fles met smoothie erbij gedaan.

We zijn dan ook op ons zuidelijkste punt van vandaag, en buigen weer noordwaarts, richting Voorthuizen. We stoppen op een bosrijk perceeltje, drinken de smoothie en doen ook een plas. Dat moet ook af en toe! In Voorthuizen uiteraard rechtstreeks naar de bakker gefietst voor 2 zoete lieves, en 2 Veluwse verleidingen.

Met een mooie route richting Putten, maar eerst nog langs de kringloopwinkel. Niks van mijn gading, maar er was een demonstratie van een vogelman, die een kookaburra van 2 weken oud bij zich had. Het begon te spatten, maar we besluiten maar gewoon door te fietsen, het stelde niet veel voor. Was een goeie keuze, het hield al snel weer op. Wat loopt daar nou in die tuin? Een witte kangaroe! Nou, dat was heel wat Australisch beestengebeuren vandaag! Dat kwam zeker door mijn herinnering op Facebook vanmorgen, een foto van 3 jaar geleden met (toen) alle kleinzoons! Of te wel, Finn met zijn 3 Australische neven. Wat een heerlijke foto blijft dat.

Bij binnenkomst in Putten begint het echt te regenen helaas, we schuilen onder de molen. Leve buienradar, we zagen dat het een bui van 15 minuten was. En gelukkig had buienradar gelijk, en reden we even later in een flauw zonnetje Putten binnen. Mart moest een spakenspanner, even googlen en er was gelukkig een fietsenwinkel binnen bereik, die ook open was! Dat is op maandag wel een beetje een dingetje.

Via de fietsenwinkel komen we in het bos. Een lunch-stop leek ons een goed idee. De picknicktafel was nat, dus we gingen op de helinoxen zitten, en gebruiken de bank als tafeltje. De zon laat zich steeds meer zien, en we besluiten nog een stuk aan onze route te plakken richting Harderwijk.

Een mooi tochtje! Helaas de laatste 7 km naar huis, toch de regenpakken aan moeten doen, en maar niet over de hei, maar door het bos naar de Bosrand gefietst. En net als eerder deze week, pas als we thuis zijn, komt de regen echt met bakken naar beneden. We hebben dus weer geluk gehad! Al met al was het nu een rondje van 65 km geworden!

We eten kippensoep, die was eindelijk ontdooit, en ik bak pannenkoeken. En Mart doet de afwas!

Morgen maar even het weer aan zien, en dan een route bepalen.

Dag 3

Naar het begin van de Koningslijn.

Op zijn zondags vandaag, dus lekker lang geslapen, en daarna een echt van der Valk ontbijtje buiten op het terras: warme verse broodjes(dankzij de combimagnetron, alles goed gegaan, geen rookwolken!), diverse andere broodjes, fruitsalade, eitje, enfin, uitgebreid ontbeten dus!

We zaten dan ook pas om 11 uur op de fiets, maar, zoals we dan zeggen: er zit niemand achter ons aan! Met een mooie route, met wat pittige klimmetjes, en een koffiepauze in Hoogsoeren, de naam zegt genoeg over het stijgingsgehalte, arriveren we in Apeldoorn. Dankzij mijn voorbereidende studie van de wegenkaart, reden we rechtstreeks naar het beginpunt van de koningslijn, of te wel, het monumentje wat ze daar gemaakt hebben. Een oude wissel ligt daar op ongeveer het punt waar de aftakking naar het Loo begon. We kunnen de voormalige spoorroute volgen tot aan het Loo, nou ja, tot de Naald. Daar is ook een herinneringsmonument voor de slachtoffers die daar zijn gevallen toen op Koninginnedag 2009 een malloot op het publiek inreed.

We vervolgen onze weg, en komen weer in het bos terecht. Margriet en Pieter voorzien nog steeds niet in bankjes, laat staan tafels, dus voor de lunch kwamen onze Helinoxen uit de tas en heeft Mart een flink stuk stam uit het bos gehaald om als picknicktafel, en later als voetenbankje, te dienen.

Het leverde weer de nodige jaloerse blikken op, vooral van degenen die berg op gingen. Toen ik voldoende gestoken was door de bosdieren, vervolgden wij ook de route berg op. Maar wij waren gesterkt door cup a soep en brood, en een fijne rustpauze. Dus wij knalden omhoog, ha ha!

In Elspeet aangekomen, dachten we een ijsje te scoren, maar helaas, zelfs de ijsboer is daar dicht op zondag….

Dan maar over de hei terug, en thuis een lekker kopje thee, met een stuk slice en Tony Chocolonely.

De eerste puzzel is af, fijn dat ik eergisteren een nieuwe heb gescoord! Ik heb ook nog breiwerk mee hoor, maar dat komt later wel. Mart heeft naar de GP gekeken, ik zal niet zeggen wie er gewonnen heeft, voor degenen die de race nog gaan terugkijken!

We horen net dat er morgen vanuit het zuiden regen verwacht wordt in de middag. Dan kiezen we een zuidelijke route, en gaan op tijd weg. Dan kunnen we voor de bui uit naar huis rijden, i.p.v. zoals vrijdag de bui in fietsen!