de-vakanties-van-2022.reismee.nl

Dag 5, piepers en Hallo Bandoeng

Het weer stemde vanmorgen niet vrolijk, althans, het was geen weer waarvan je dacht: hop uit bed en snel op de fiets. Dus lekker nog even lezen in bed, terwijl Martin een rondje hei doet. Daarna een lekker ontbijtje gemaakt met de overgebleven afbakbroodjes, ik word nog handig met de combimagnetron!

We gaan toch fietsen, maar een beetje korte route, en veel door het bos, zodat we wat bescherming hebben tegen de buien die voorspeld zijn. Richting Kootwijk, dan oostelijk naar Assel, en dan weer terug naar boven, via onze aardappelboer in Meerveld, in de hoop dat die nog lekkere Carolussen heeft. Daarna via Garderen naar de camping. Dan kunnen we, indien er bij de boer geen piepers meer zijn, die bij de Coop halen.

We nemen dit keer geen brood mee, maar warme choco! En wat mondvoorraad natuurlijk. De eerste bui kwam, heel plezierig, precies toen we onder het viaduct waren van de A1, dus we stonden mooi droog. Bui weg, doorfietsen maar weer. De 2e bui kwam in het bos, een dikke boom uitgezocht, maar die hield ons toch niet droog helaas! We besluiten in de natte pakken door te fietsen naar Radio Kootwijk, waar we een mooie schuilplaats weten, in de vorm van het wachthok. We komen daar zonder regen, maar wel in natte pakken, aan. Pakken uit, en te drogen hangen over de fietsen en een elektriciteitshuisje. We drinken hete choco, snoepen een koek, en krijgen gezelschap van 2 wandelaars die in 4 dagen de omgeving rondgaan.

Ook sta ik nog even in mijn beste Engels toeristen te woord, die willen weten of ze door mogen fietsen naar de kathedraal. Ik geef ze gelijk wat uitleg over Radio Kootwijk, wat ze zeer op prijs stellen.

We bestuderen buienradar, en besluiten om ook de volgende hevige bui nog daar af te wachten, en daarna op hoop van zegen verder te gaan. We hebben dus ook alle tijd, om alle informatie tot ons te nemen, die hier in het wachthok is opgehangen, erg fijn om dat allemaal nu goed te weten! Wat was dat vroeger een avontuur, om te bellen met Bandoeng! Ben er zo door geïnspireerd, dat ik even een berichtje stuur naar Australië, niet via Radio Kootwijk, maar per messenger! Wat gaat dat tegenwoordig makkelijk!

Na bui 2 gaan de regenpakken aan, en vertrekken we. Geen regen meer gehad natuurlijk, ik weet het ook wel: trek je regenpak aan, dan blijft het droog!

Helaas heeft de aardappelboer geen piepers meer, we waren er al bang voor. Geen punt, we komen nog langs de Coop! Mart zegt, voor ik naar binnen ga, let even op de drop! Dus behalve aardappelen scoor ik weer 2 x 2 zakken drop, en een lekker toetje! Voorlopig hebben we nu genoeg drop!

Vanavond eten we verse andijvie stamppot en toe chocolademousse met slagroom!

Morgen gaan we naar de markt in Putten voor vers fruit, en dan nog een rondje kringlopen in Putten en Ermelo en met een mooie route terug naar huis.

Lucia

Weer genieten van je verhaal ook Marie-Jose ?
Hier vandaag vanaf 10.30 droog en uitstekend ??weer
Zeer Leuke tocht met verrassend heel veel groen en veel pontjes tussen al die grote steden
Jullie geniet maar lekker verder weertje wordt alleen maar beter?

marja

mooi mooi zon ritje en lekker warme choco doet een mens goed naar een uurtje of wat op de fiets. en vooral als het wat frisser is stampot heerlijk. en natuurlijk naar goed fat de regenpakken mee zijn