de-vakanties-van-2022.reismee.nl

Dag 6 in Drenthe

Dag 6, in Drenthe, Overijssel, Flevoland en Noord-Holland

Rond 7 uur waren we wakker, dat hebben we altijd automatisch op de dag van vertrek. We doen een vlug ontbijtje, wat neer komt op e.e.a. opmaken. Het heeft vannacht gehoosd, van onweer heb ik niets gemerkt. Het staat aardig blank op het veld, de onderlaag is zo droog, dat het water niet zo makkelijk wegzakt. Alles wat onder de luifel stond, is ook nat geworden, dus of de luifel lekt, of het heeft horizontaal geregend!

Daarna douchen en alles inpakken. We doen rustig aan, we hoeven pas om 10 uur weg te zijn. Maar we zijn het zo gewend, dat onze gezamenlijke inspanning er voor zorgt, dat we om half 10 de camping afrijden.

We rijden eerst naar Diever, naar het hunebed, want je kunt toch niet in Drenthe zijn geweest, en geen hunebed hebben bezocht! Daar vandaan gezellig binnendoor naar het Waterloopbos. We stuiten op een wegafsluiting, maar dankzij de tomtom op mijn tablet, komen we zonder vertraging, en met mooie landelijke uitzichten, keurig aan bij het Waterloopbos. Ondertussen gaat de zon steeds meer schijnen, en de temperatuur loopt ook weer op.

Op de parkeerplaats lijkt het wel of die speciaal is voor auto’s met fietsendragers! We besluiten de wandeling van 3 km te maken, dan kom je langs praktisch alle bouwwerken. https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebieden/waterloopbos

Indrukwekkend! Dat omschrijft het eigenlijk het beste. Wat zijn wij Nederlanders toch goed met water, en dat allemaal op de bodem van de Zuiderzee!

We belonen ons zelf op deze laatste vakantiedag met een lekkere lunch in het paviljoen dat er bij hoort. Mart is zelfs zo in de stemming, dat hij de lunch afsluit met een biertje, 0% uiteraard. We vervolgen de weg naar Schokland, je ziet het vanaf de weg al liggen. We parkeren de auto, maar dan valt het eerlijk gezegd een beetje tegen, we kunnen een stukje onderlangs lopen, daarna is alles afgesloten met hekken. Enfin, we zijn er toch even geweest, en als je dan bedenkt dat dit smalle strookje land de stormen moest doorstaan, is het duidelijk dat dit inderdaad niet meer bewoond kon worden op het laatst.

We draaien de weg weer op, en dan zit er niet veel alternatief qua route op, dan de A6 te nemen. Wat ben je dan blij dat er airco in de auto zit, want het zonnetje brand behoorlijk op onze Renate! Als ik nu tegen jullie zeg, dat we onderweg nog een auto inhalen, die een olifant in z’n aanhanger heeft, geloven jullie dat natuurlijk niet. Voor ik de tablet had kunnen pakken, waren we er al voorbij….dus ik heb geen bewijs. Het maakte de rit op de A6 wel extra leuk. Na alle Almere’s te zijn gepasseerd, duurt het nog een half uurtje, en om 14.50 draaien we de Zonnelaan in.

We zijn weer thuis, nog bijna een week vrij voor de boeg, heerlijk! Morgen komt de fanclub, en ook Sara, dus dat wordt weer een gezellige dag!

Tot de volgende vakantie, dank dat jullie hebben mee gereisd!

Cor en Marja

Weer genoten van de verhalen.
En weer veilig thuis wat wil je nog meer.

Dilia

Ik heb weer genoten van jullie avonturen

marja

we hebben idd. mazzel gehad het was heerlijk weer. dat water daar hebben de nederlanders zeer veel verstand van. maar ik heb genoten van jullie stukjes en mooie fotos.