de-vakanties-van-2022.reismee.nl

Dag 5 in Drenthe

Dag 5 in Drenthe

Het begint eentonig te worden: alweer een goeie nacht, lekker rustig ontbeten in hotelstyle, daarna nog een kopje koffie en op pad!

Vanmorgen vroeg is hier een ietsiepietsie regen gevallen, de rest van de dag heeft de zon geschenen, af en toe een paar schapenwolkjes, en een temperatuur die je meer aan zuidelijke landen doet denken dan aan Nederland. Wat mij betreft wel wat te warm, maar dat mag je natuurlijk niet hardop zeggen.

Vandaag fietsen we naar Oosterwolde, we maken dus eigenlijk een rondje Friesland, want we fietsen van de camping af zo de grens over! Hier geen Schiphol toestanden met lange wachtrijen, er is niets van een grens te bekennen, laat staan van de douane! Je merkt het hooguit aan de kwaliteit van het fietspad.

Gelukkig voert ook deze route ons veel door bos(jes), of boomrijke wegen. Heerlijk die schaduw! We fietsen Oosterwolde aan de oostkant binnen, daar zit de recycle store! Het klinkt hip, maar het assortiment valt bar tegen. En voor een korte broek hoef ik helaas niet te kijken, de wintercollectie hangt al.

Dan maar door met onze route! Afwisselend landschap, ook afwisselende kwaliteit wegen, soms zijn het weer de klinkerwegen, waar we geen fan van zijn. Met een mooie boog boven langs, komen we weer terug in Oosterwolde, nu in het centrum. Precies onder winkelsluitingstijd, we hebben er geen idee van, dat men dat hier nog zoveel heeft. Enfin, de visboer is gelukkig wel open, de meegebrachte broodjes blijven in de tas, en we nemen een portie kibbeling. De naastgelegen bakker heeft de deuren dicht, maar blijkt wel open, we scoren een echte drentse stoet! Al zijn we dan in Friesland! Soms moet je de dingen gewoon niet willen begrijpen, denk ik dan.

Goed gevuld rijden we Oosterwolde uit. Via een leuke zorgboerderij met een winkeltje, waar we een boerenijsje eten, Mart boerenjongenssmaak, ik amaretto, komen we tegen 16 uur weer ter plaatse.

Het eten staat op, zo rond 19.00 kunnen we aan tafel. Toe de overgebleven pannenkoeken met verse aardbeien, want ik vergat te vertellen, dat we langs de weg weer het nodige aan etenswaren hebben kunnen kopen!

Morgen alweer de laatste dag! We gaan via het Waterloopbos en Schokland, nu we toch in de polder zijn, weer op huis aan.

Barbara

Het is zoals altijd weer erg leuk om jullie belevenissen te lezen! Mooie fietstochten afgewisseld met wat lekkers te smullen. Goede combinatie :) Jammer dat het morgen de laatste dag is!

marja

leuk om weer te lezen over jullie belevenissen en tuurlijk de verschillende opties qua wegen altijd weer een uitdaging