de-vakanties-van-2022.reismee.nl

Dag 8, Eibertjesdag

We waren redelijk op tijd wakker, het was droog, dus, op de fiets naar Nunspeet. We zaten om 9 uur al op de fiets. Het was wel fris, we waren blij dat we zowel trui als jas hadden aangedaan, en ik heb een lange broek aan gedaan en dichte schoenen!

Om 10 uur reden we een al redelijk druk Nunspeet in. Verkeersregelaars bij de entree van Nunspeet om alle auto's in de juiste richting te sturen. We parkeren de fietsen bij Uniek en gaan eerst de markt over. Blij dat we zo vroeg zijn, de drukte viel op de markt op dat moment nog mee. We horen de optocht met klederdrachten wel, maar kunnen hem helaas niet zien. We wandelen op ons gemak rond, kopen een pot èchte pindakaas met zeezout en caramel, die heeft Mart een x bij Nienke gegeten en vond die echt heel lekker! Verder nog nieuwe sokken voor Mart, daar we nu langer blijven, en er geen schone sokken meer zijn. Wat nieuwe sokken is geen luxe, ik roep regelmatig: gooi je rechter(of linker)sok vanavond maar weg, er zit geen bodem meer in! Klompen zijn nu eenmaal niet bevorderlijk voor sokken!

Het wordt steeds drukker op straat, ons eigenlijk iets te druk, dus we strijken neer op het terras van Uniek om een bakkie te doen, met iets lekkers erbij. Het bestelde brood ligt al klaar, de topkoffer van Mart zijn nieuwe fietstassenset zit helemaal vol, zo ook 1 van mijn tassen.

Mart gaat nog even bij de Action langs voor schoonmaakspul voor de auto, want die zit vol met witte luis. Daarna langs de bioslager voor varkenshazen, die zijn in de reclame. En daarom dus op, blijkt al snel. Wat jammer! Dan maar 2 hamburgers, die hebben we buiten geproefd en smaken uitstekend! Ook nog een grillworst en een stukje leverworst, dat blijft wel goed onderweg, want de hamburgers zijn bevroren, die houden dus de worsten koud, slim hè!

We besluiten via Harderwijk terug te fietsen, het is een mooie route, maar wat een wind, en uiteraard tegen! De route voert ons over de boulevard van Harderwijk, en roept zowel bij Mart als bij mij associaties op met de Dijk in Volendam. Je snapt niet, waarom ze de fietsers daar overheen leiden, het was nu al druk, maar op een mooie dag gaat dit gegarandeerd ongelukken opleveren!

Hèhè, vanaf Ermelo hebben we verder wind mee! Konden we mooi onze Romein nog even knuffelen!

Dik 50 km op de teller, Mart nog even door naar Garderen om koffiemelk te halen, en ik bereid ondertussen ons avondeten voor. Sperziebonen, aardappelen en een heerlijke hamburger. En toe de overgebleven tompoes, en een bakje vla, alles eerlijk gedeeld.

We zijn blij dat we vandaag niet ook nog terug hoeven te rijden, morgenochtend kunnen we, na nog een nachtje in ons Eethuis bed, alles rustig inpakken, huisje schoonmaken etc., rustig naar huis kachelen.

Dit wordt het laatste log vanaf de Bosrand, maar, vanaf maandag komen er nog een paar vanuit Katwijk!

Tot dan!

marja

gelukkig droog weer op jullie laatste dag. een gezellige markt e. je kon er nog rustig over heen lopen. als ik dit lees hebben jullie een flinke rit achter de rug.