de-vakanties-van-2022.reismee.nl

Dag 3

Naar het begin van de Koningslijn.

Op zijn zondags vandaag, dus lekker lang geslapen, en daarna een echt van der Valk ontbijtje buiten op het terras: warme verse broodjes(dankzij de combimagnetron, alles goed gegaan, geen rookwolken!), diverse andere broodjes, fruitsalade, eitje, enfin, uitgebreid ontbeten dus!

We zaten dan ook pas om 11 uur op de fiets, maar, zoals we dan zeggen: er zit niemand achter ons aan! Met een mooie route, met wat pittige klimmetjes, en een koffiepauze in Hoogsoeren, de naam zegt genoeg over het stijgingsgehalte, arriveren we in Apeldoorn. Dankzij mijn voorbereidende studie van de wegenkaart, reden we rechtstreeks naar het beginpunt van de koningslijn, of te wel, het monumentje wat ze daar gemaakt hebben. Een oude wissel ligt daar op ongeveer het punt waar de aftakking naar het Loo begon. We kunnen de voormalige spoorroute volgen tot aan het Loo, nou ja, tot de Naald. Daar is ook een herinneringsmonument voor de slachtoffers die daar zijn gevallen toen op Koninginnedag 2009 een malloot op het publiek inreed.

We vervolgen onze weg, en komen weer in het bos terecht. Margriet en Pieter voorzien nog steeds niet in bankjes, laat staan tafels, dus voor de lunch kwamen onze Helinoxen uit de tas en heeft Mart een flink stuk stam uit het bos gehaald om als picknicktafel, en later als voetenbankje, te dienen.

Het leverde weer de nodige jaloerse blikken op, vooral van degenen die berg op gingen. Toen ik voldoende gestoken was door de bosdieren, vervolgden wij ook de route berg op. Maar wij waren gesterkt door cup a soep en brood, en een fijne rustpauze. Dus wij knalden omhoog, ha ha!

In Elspeet aangekomen, dachten we een ijsje te scoren, maar helaas, zelfs de ijsboer is daar dicht op zondag….

Dan maar over de hei terug, en thuis een lekker kopje thee, met een stuk slice en Tony Chocolonely.

De eerste puzzel is af, fijn dat ik eergisteren een nieuwe heb gescoord! Ik heb ook nog breiwerk mee hoor, maar dat komt later wel. Mart heeft naar de GP gekeken, ik zal niet zeggen wie er gewonnen heeft, voor degenen die de race nog gaan terugkijken!

We horen net dat er morgen vanuit het zuiden regen verwacht wordt in de middag. Dan kiezen we een zuidelijke route, en gaan op tijd weg. Dan kunnen we voor de bui uit naar huis rijden, i.p.v. zoals vrijdag de bui in fietsen!

marja

heel mooi beschreven de route het is alsof we mee fietsen. lekker de beentjes omhoog na het tafelen. door het bos heide weer terug gezellig aan een puzzle