de-vakanties-van-2022.reismee.nl

Dag 2, naar Scheveningen

We lagen er al vroeg in, we voelden zowel de fietstocht als de strandwandeling in de benen! Lekker geslapen en op onze gewone tijd wakker, zo rond 6.30 uur. Gestart met koffie en thee, en een glaasje sap, dat had ik gisteren kant en klaar mee genomen bij de Coop. Het weer ziet er goed uit!

Mart gaat douchen en aankleden, want hij wil vooral op tijd bij de verse broodjes zijn. Dat bleek een goed idee, al voor 8 uur stonden er mensen in de rij! Met 4 croissantjes, 2 bruine en 2 witte harde broodjes kwam hij terug. Ja, zei hij, allemaal Duitsers hier, dus het zijn ook Duitse harde broodjes. Maakt niet uit, het smaakte heerlijk met de aardbeienjam. En de rest van de broodjes gaat mee op de fiets voor tussen de middag. Wie weet komen we nog een slager tegen onderweg.

De lunches verder gevuld met heet en koud water, cup a soep en wat koekrepen. Rond half 10 zaten we op de fiets. Wat een prachtig duingebied tussen Katwijk en Scheveningen! Weer heel anders dan in Noord-Holland, veel breder ook. Regelmatig een stop gemaakt, een uitkijk-duin beklommen, we genoten van de tocht. Op een gegeven moment hebben we de jassen uitgedaan, maar dat was toch iets te optimistisch. Eenmaal in Scheveningen kwamen we, natuurlijk, langs het Kurhaus en gingen we via de boulevard naar de haven. Daar werd druk gebouwd, dus jammer genoeg konden we daar niet echt goed rondkijken. Van een visje eten is het dan ook helaas niet gekomen!

Via een bijzondere route dwars door Scheveningen, met allerlei kleine straatjes en dan weer brede lanen, kwamen we weer in het weidse open land. Door Wassenaar, tjonge, wat een villa’s daar, en langs mooie landgoederen kwamen we bij de Oude Rijn. Doordat er flink aan de weg gewerkt wordt daar, en er ook allemaal nieuwbouwwijken worden neergezet, kwam er van het “fietsen langs de Oude Rijn”, helaas niet veel terecht. Wel hebben we even van het water kunnen genieten bij een fietspontje. We zijn niet naar de overkant gegaan, dat stond niet op onze route, maar er stond een bankje, er was zo’n, èn een moederfuut met jongen op haar rug, dus we zaten daar heerlijk! Ik vergeet nog te melden dat we geluncht hebben in de buurt van het voormalige verblijf van WA en Maxima, met cup a soep en de broodjes. Geen slagerij te bekennen, ik denk dat in die buurt de mensen hun personeel naar het durrep sturen voor de boterhamworst ?

Een korte stop bij een kringloopwinkel, waar ik een pocketboek kocht, zodat ik wat te lezen heb. Een pil van 300 bladzijden past niet in onze bagage natuurlijk!

Bij thuiskomst lekker thee gezet, en Mart is naar de fietsenwinkel gegaan om een nieuwe spiegel voor mij te halen. Mijn door de gemeente Zaanstad geschonken exemplaar heeft helaas gistermiddag al de geest gegeven. Hopelijk is de nieuwe van deugdelijker kwaliteit!

Een inspectietocht naar het camping restaurant leerde mij, dat we daar niet gaan eten vanavond. Er is maar 1 personeelslid, dat zowel de snackbar, de keuken en het restaurant moet “bedienen”. Je wordt geacht zelf je eten te bestellen bij de snackbar, het daar ook op te halen, en dan kun je in het restaurant gaan zitten om het op te eten. Daar is weinig gezelligs aan. We hebben een Chinees gevonden die open is, dus daar wandelen we straks heen. Goed voor de eetlust!

Inmiddels hebben we gegeten, het is friet met kroketten geworden, de Chinees vonden we er zo ongezellig uitzien! Dus alsnog maar friet gehaald bij de camping snackbar. Maar we hadden wel ons middag/avondloopje gehad.

Morgen alweer terug naar huis, ongelooflijk hoe snel die paar dagen om zijn gevlogen!

Lucia

Ik heb toen het nog camping was… geregeld gekampeerd met de hele skeeler jeugd trainingskamp en NK en Manon werd toen eerste… prachtige herinneringen en genoten van de omgeving.
Fijne avond, en een Goede reis terug morgen en top fiets weertje blijft het???

Dilia

Wat stoer op de fiets naar Katwijk

marja

bikkels zijn jullie ik doe het jullie niet na. maar wel weer een hele mooie tocht