de-vakanties-van-2022.reismee.nl

Dag 4 zuidwaarts

Dag 4 route zuidwaarts

Omdat er voorspeld is, dat de regen rond de middag vanuit het zuiden komt, kiezen we voor een route zuidwaarts, zodat we, bij regen, voor de bui uit kunnen fietsen.

We vertrekken rond 10 uur, plan was wel iets eerder, maar Mart moest nog even een rondje camping doen, en raakte met Bram in gesprek.

We rijden door Garderen naar Stroe, en bij de Stroese schaapskooi nemen we een korte pauze met koffie en water. En we trekken weer verder naar het zuiden, we lijken wel trekvogels! Wat zie ik daar in een weiland? Een zebra! Nadere inspectie toont dat het een paard is, met een zebra dekkleed om. Tsja, dat zou ook te mooi zijn om waar te zijn.

We rijden door Kootwijkerbroek, dat is nog een hele stad, er zijn veel (mode)winkels. Ho stop, een Coop, hopelijk hebben ze daar nog mijn favoriete dropjes! Wat een bof, die hebben ze, en zelfs 2e zak halve prijs. Gelijk voor ons allebei 2 zakken met onze favoriete smaak, Mart zoet, ik zout. Om ook nog gezond te doen, een fles met smoothie erbij gedaan.

We zijn dan ook op ons zuidelijkste punt van vandaag, en buigen weer noordwaarts, richting Voorthuizen. We stoppen op een bosrijk perceeltje, drinken de smoothie en doen ook een plas. Dat moet ook af en toe! In Voorthuizen uiteraard rechtstreeks naar de bakker gefietst voor 2 zoete lieves, en 2 Veluwse verleidingen.

Met een mooie route richting Putten, maar eerst nog langs de kringloopwinkel. Niks van mijn gading, maar er was een demonstratie van een vogelman, die een kookaburra van 2 weken oud bij zich had. Het begon te spatten, maar we besluiten maar gewoon door te fietsen, het stelde niet veel voor. Was een goeie keuze, het hield al snel weer op. Wat loopt daar nou in die tuin? Een witte kangaroe! Nou, dat was heel wat Australisch beestengebeuren vandaag! Dat kwam zeker door mijn herinnering op Facebook vanmorgen, een foto van 3 jaar geleden met (toen) alle kleinzoons! Of te wel, Finn met zijn 3 Australische neven. Wat een heerlijke foto blijft dat.

Bij binnenkomst in Putten begint het echt te regenen helaas, we schuilen onder de molen. Leve buienradar, we zagen dat het een bui van 15 minuten was. En gelukkig had buienradar gelijk, en reden we even later in een flauw zonnetje Putten binnen. Mart moest een spakenspanner, even googlen en er was gelukkig een fietsenwinkel binnen bereik, die ook open was! Dat is op maandag wel een beetje een dingetje.

Via de fietsenwinkel komen we in het bos. Een lunch-stop leek ons een goed idee. De picknicktafel was nat, dus we gingen op de helinoxen zitten, en gebruiken de bank als tafeltje. De zon laat zich steeds meer zien, en we besluiten nog een stuk aan onze route te plakken richting Harderwijk.

Een mooi tochtje! Helaas de laatste 7 km naar huis, toch de regenpakken aan moeten doen, en maar niet over de hei, maar door het bos naar de Bosrand gefietst. En net als eerder deze week, pas als we thuis zijn, komt de regen echt met bakken naar beneden. We hebben dus weer geluk gehad! Al met al was het nu een rondje van 65 km geworden!

We eten kippensoep, die was eindelijk ontdooit, en ik bak pannenkoeken. En Mart doet de afwas!

Morgen maar even het weer aan zien, en dan een route bepalen.

Nienke

Fijn dat jullie steeds de ergste bui voor weten te zijn, misschien moet ik toch eens in training want ik ben nu al twee dagen zeiknat ???

marja

lekker zon buitje vooruit fietsen. er genoeg te genieten in de omgeving en gelukkig is de planning in orde dus alles voor onderweg mee en zo blijft het genieten.