de-vakanties-van-2022.reismee.nl

Dag 1, op naar Katwijk

Wat hebben we een schitterende dag gehad! Vertrokken om klokslag 10 uur vanuit Krommenie en rond 15 uur waren we op de camping. We konden gelukkig al in het huisje, officieel is dat 16 uur, maar ons huisje was al klaar.

Eerst de reis: die ging voorspoedig, de enige grijze wolk trok gelukkig langs ons, we hebben geen water gehad. Behalve dan het Noordzeekanaal natuurlijk! We staken het over met de elektrische pont, die moest in Velsen even “tanken”. We doken bij IJmuiden gelijk de duinen in, de wind kwam vanaf zee, dus niet tegen, maar zeker ook niet mee! Ik zag de accumeter dan ook gestaag teruglopen, maar, het was genoeg om royaal in Katwijk te komen, en ook nog genoeg om later een rondje boodschappen te doen.

We maakten regelmatig een stop, zodra we een mooi plekje zagen! Vooral ook veel op een bankje naar de zee gekeken, leuk om die steeds vanaf een andere boulevard te zien! In Bloemendaal aan Zee zagen we overdekte parkeerplaatsen, de daken gevormd door zonnepanelen. Energie opgewekt, en jij ’s avonds als je van het strand komt geen bloedhete auto, ik vond het er heel Australisch uitzien!

Eenmaal in Katwijk reden we rechtstreeks naar de camping, alleen, we bleken de achteringang te hebben, dus zagen nergens de receptie. Een vriendelijke man begeleide ons even per fiets naar de juiste plaats. Wat een mooi huisje! Oftewel, duingalow! Alles keurig voor elkaar, we kunnen het iedereen aanraden om hier eens te vertoeven.

Na alles te hebben uitgepakt, dat was zo klaar, want we hadden niet veel mee, zijn we het dorp in gegaan. Eten halen voor vanavond, en wat lekkers te drinken en te snoepen voor vanavond. Verse broodjes voor het ontbijt kan Martin morgenochtend vanaf 8 uur hier op de camping halen.

Terug uit het dorp heerlijk in het ligbad gelegen, voor ons de grootste attractie hier. Om 18.30 uur zaten we aan de bonen met spek, Mart bruine, ik witte. Geen toetje, want we hadden op het dorp al een ijsje genuttigd.

Na de bonen een strandwandeling gemaakt, het is dus volop genieten hier! Nog even wat TV kijken, en dan zullen we wel omrollen!

Morgen naar Scheveningen en via Wassenaar en langs de Oude Rijn weer terug. En dan is ook het camping restaurant open, dus we gaan morgenavond uit eten!

Janine

Fijn dat jullie het droog hebben gehouden! Veel plezier in Katwijk.

Lucia

Top en zeker heerlijk fietsweer was effe klimmetje bij de marina haven pier met haarspeldbochten maar prachtige route … langs duin en kust
Morgen maar vissie bij de haven van Scheveningen halen? geniet ervan

Jan

Lekker genieten doen jullie goed

marja

jullie hadden heerlijk weer om te fietsen. petje af en een mooie omgeving