de-vakanties-van-2022.reismee.nl

Dag 7, Hemelvaart en weer familiebezoek!

Vandaag komt Floris op bezoek, en gaan we samen een rondje fietsen. Hij komt tegen lunchtijd, dus de ochtend is rustig aan, zogezegd. Mart gaat dauwtrappen in het bos, al is dat pas tegen half 9, volgens mij is dat officieel geen dauwtrappen meer, maar dat mag de pret niet drukken. Ik lees mijn boek uit, lekker liggend in bed. Mart heeft voor mij eerst nog een ontbijtje gemaakt, en als hij terug is, maak ik een ontbijtje voor hem, zo gaat dat hier!

Floris arriveert tegen half 1, we lunchen eerst gezellig samen, en gaan dan op pad. We gaan naar Vierhouten, met een mooie route uiteraard, zowel heen als terug. Vierhouten blijkt het centrum van de wereld te zijn, het is er razend druk, met alles wat 2, 3 of 4 wielen heeft, en lawaai kan produceren!

We strijken neer op het terras van Tante Sjaan voor koffie met gebak. Ze hebben daar allemaal Engels sprekend personeel, voor ons niet zo’n probleem, èn, er is tenminste personeel! We zitten er ondanks de lawaaierige motoren wel heel gezellig, en ook wel leuk om zo iedereen voorbij te zien komen. Bij het afrekenen verschiet ik wel even van kleur, je kunt merken dat we al 2 jaar niet op een terras hebben gezeten!

De terugweg is over de Elspeter hei, berg op en tegen wind. Ik rijd voorop, dat pakt toevallig zo uit, en de heren hangen daardoor lekker in mijn slipstream! Eenmaal weer op redelijk vlak terrein, strijken we nog even neer bij een picknicktafel om wat vocht tot ons te nemen. Langs Staverden rijden we naar de Bosrand.

Moeder merel is niet blij, dat we weer terug zijn, nu kan ze niet meer ongestoord foerageren! Natuurlijk moet Mart aan Floris de plek voor het nieuwe chalet laten zien, en ik maak de nasi klaar, het is wel op zijn campings, we hebben er bijgerechten bij, maar wel kant en klaar gekocht. Toch ziet het er gezellig uit, en het smaakt na de fietstocht ook prima.

Voor bij de koffie maak ik de tompoezen klaar, uit een doosje met poeder en bladerdeegbodems. Ik versier ze met een toef slagroom en een aardbei, ziet er mooi uit, en ze smaken ook niet verkeerd bij de koffie.

Dan is het tijd voor Floris om te vertrekken, fiets op de auto, flesje Veluws water mee, nog even zwaaien en goeie reis!

Vanmorgen kregen we van Ria bericht, dat we langer kunnen blijven, omdat het Eethuis de week hierna niet verhuurd is. Dus als iemand nog zin heeft in een week vakantie! Meld je aan! Wij blijven nu tot zaterdag, en vertrekken op ons gemak, ergens in de ochtend. Dan kunnen we morgen op ons dooie gemak genieten van de Eibertjesdag in Nunspeet!

Schijnbaar gaat het vannacht flink regenen, maar is het morgen droog. We wachten het af!


Reacties

Reacties

Lucia

fijn dat je vakantie geld gestort is deze week...kun je weer bijkomen van de lunch kosten.
helaas heb ik allerlei afspraken komende week...anders had ik graag in het eethuisje willen vertoeven.
mar na deze fiets vakantie wek mag er nog een paar dagen gewerkt worden...en jullie succes voor de komende 2 weken

marja

gezellig zo met floris en martin in jouw slipstream. tja het terras dat is prima te doen alleen niet voor je portemonnee. maar wel lekker.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!