de-vakanties-van-2022.reismee.nl

Dag 6, aardbeien en familiebezoek

We werden op een mooi tijdstip wakker, zo rond half 8. We willen naar de markt in Putten, dat is een ochtend markt, daar moet je op tijd naar toe. De zon schijnt, dus we hebben goede hoop op een mooie dag. Rond 9 uur rijden we de camping af. Buiten het beschutte terrein is het toch wel frisser, en meer wind dan we dachten. Enfin, we hebben niet voor niets elektra op de fiets!

We nemen onze vertrouwde route, via Drie, en dan door het bos. In Putten de fietsen gestald, ik red nog een wollen zadeldek uit de snavel van een kraai, stop het in de fietstas van de fiets, en doe een briefje onder de snelbinders met verklarende tekst. Ik hoop dat de eigenaar ons dankbaar is…

Aardbeien, sinaasappels en grapefruits zijn onze aankopen. Het is nog te vroeg voor koffie, we hebben net ons ontbijt op, en al zeker nog te vroeg voor kibbeling! Dus via de kringloop, waar niets naar mijn gading is, gaan we over de Groevenbeekse heide naar Ermelo. Gelukkig scoor ik daar wel wat in de kringloopwinkel, 3 mooie bekers voor 1 euro! Mooi om er voor de voorjaarsmarkt op het werk leuke presentjes van te maken. Mart stelt voor, om nog eens te kijken of Piet en Riet, we mogen geen oom en tante zeggen, nu wel thuis zijn. Als we de straat inrijden, komt Piet net met een volgeladen fiets van de andere kant af de straat in. Hij kan niet afstappen, want dan kiept zijn fiets. Er blijken 2 zakken zand in te zitten! De conclusie is, dat het een typische de Wilde kwaal is, om je fiets veel te vol te laden!

We drinken gezellig een kop koffie/thee, Riet is gelukkig ook thuis, en we praten bij. Leuk om elkaar zo spontaan even te zien. Wij zijn natuurlijk regelmatig in de buurt, maar 9 van de 10 keer, zijn ze samen op pad. Petje af hoor, 83 en bijna 85, en rustig met de caravan naar Spanje, Portugal of Bosnië. Vooral Piet is nog zo kwiek als wat, iedere winter nog op de ski’s, om maar eens wat te noemen.

Als we vertrekken fiets Piet nog een stukje mee om de weg te wijzen. We moeten namelijk nog even wat boodschappen doen bij de Ermeloose Appie.

We fietsen via de schaapskooi terug naar huis. Tegen half 4 zijn we weer op honk, en redelijk koud geworden. Hier binnen is het op dat moment 23 graden, dus de kachel hoeft niet aan, we worden vanzelf heerlijk warm.

De aardbeien vonden de trip minder leuk, de meest gekneusde gebruik ik om drinkyoghurt van te maken. Degene die daarna het snelst op moeten hebben we toe gegeten met slagroom, en de mooiste eten we morgen op! Verder stond er echte Bosrandse rabarber op het menu, of, zoals Martin zegt, Riabarber! Want Ria kwam het brengen!

Voor morgen kijken we even, Floris komt op bezoek, maar dat zal rond de lunch zijn, dus ik ga een mooi middagtochtje uitzetten! Het weer wordt redelijk.

marja

heerlijk als je familie hebt die gezond kwiek en vooral niet achter de geraniums blijven zitten. jammer dat de aardbeien het niet allemaal hebben overleefd. gelukkig gaan ze ook niet heel naar binnen. lekker gefietst heerlijk km dit te lezen.

Lucia

Geweldig een leuke kwieke familie ontmoeting
Veel geniet plezier

Marja & Cor

Ik lees dit weer met veel plezier.
Ik zie jullie zo fietsen, bedankt voor de verslagen.