de-vakanties-van-2022.reismee.nl

Dag 1 in Drenthe

Dag 1

Even voor 10 uur reden we weg. Poes nog wat extra voer, de planten binnen voorzien van water, gisteravond toch de peren maar geplukt, anders vrezen we dat de vogels en wespen gebruik maken van onze afwezigheid! En van wie zijn die peren tenslotte? Juist!

We reizen eerst af naar Tolbert, want daar is de winkel en showroom van o.a. pelletkachels en warmtepompen. We kwamen er van de week achter, dat de pelletprijzen ruim over de kop zijn gegaan, dus we gaan serieus werk maken van een warmtepomp. Helaas bleek de man die expert is in warmtepompen, op studiereis te zijn, maar we zijn evengoed flink wat wijzer geworden.

Met een mooie route leggen we de 36 km naar Wateren af, vlak bij Zorgvlied. Onderweg spelen we voor bermtoerist in Zevenhuizen, waar we onze lunch gebruiken. Toevallig tegenover de plaatselijke frietbakker, maar wij hebben zelf lekkere broodjes mee.

Eenmaal bij de camping aangekomen is ons huisje nog niet klaar. Dat hadden we al verwacht, want we zijn er om 14.45, terwijl de aankomsttijd officieel 16 uur is. Geen enkel probleem, we parkeren de auto, dat mag, en gaan een rondje fietsen.

We belanden bij OlmenEs, een antroposofische woon/werkgemeenschap voor mensen met een lichamelijke beperking. Bij de winkel/theehuis gaan we even lekker zitten, Mart met ijs, ik met een glaasje fris. Daarna nog een rondje door de winkel, ze hebben zulke prachtige spullen! Ik neem een mooie kaars mee en een heerlijk uitziend suikerbrood.

Met een leuke route door het Drents-Friese woud komen we weer bij camping en auto aan. Ons chalet is klaar! Een mooie plek, aan een zwemvijver, je kunt er alleen niet met de auto komen. Dat is geen punt, er staat een bagage karretje volgens de receptie. Muntje er in en je kunt het gebruiken. Dat karretje blijkt bij een verder verlaten chalet te staan, dus we besluiten het maar even te “lenen”. We zijn de bagagekarretjes gewend van de Bosrand, daar kan flink wat in. Hier past slechts 1 boodschappen krat in plus de koelbox, dus dat wordt nog even flink heen en weren. We zullen ze het adres van jullie leverancier geven, Bram!

Alles is inmiddels binnen, uitgepakt, opgeruimd, we kunnen nu lekker op ons eigen terras van het prachtige weer genieten!

Zo, we hebben lekker in het restaurant gegeten, nu nog een bak koffie en dan nog tv kijken, eens zien of dat lukt.

Morgen gaan we naar Frederiksoord, daar moet veel te zien zijn, en er is ook een boerenmarkt, misschien kunnen we daar wat verse groenten en fruit halen!

Ella

Dat wordt weer een weekje genieten van jullie verhalen. Trouwens wat een leuke foto boven de website. Daar wordt je vrolijk van.

Bram en Ria

Jullie zijn weer lekker op pad, leuk!
Geniet ervan, wij genieten zo ook een beetje mee.

Lucia

Heerlijk, weer op pad, ben benieuwd hoe jullie Fredriksoord ervaren? maar vooral lekker genieten

marja

mooi gebied veel te zien. geniet ervan