de-vakanties-van-2022.reismee.nl

Dag 2: Vijf Eiken en Beekhuizerzand

Droog weer! Niet erg zonnig, maar prima fietsweer zo te zien. Eerst nog even zingen voor Louis, want gisteravond waren we niet meer bij machte om langer op te blijven dan 22.30 uur, en toen waren ze Down Under nog niet op. De rit hier naar toe en een fietstocht, deels in de regen, eisten gisteravond hun tol!

Op naar de Vijf Eiken bij Hulshorst. Lekker verse groente halen en dan over Hierden, het Beekhuizerzand en Ermelo terug. We pakken de koek en zopie in, en even na 10 uur rijden we weg. De boerderij liet zich gemakkelijk vinden, we hebben raapsteeltjes, andijvie en radijsjes mee genomen. Nu moeten we in Ermelo wel even spekjes scoren, want dat is het allerlekkerste bij stamppot raapsteeltjes. Maar dat komt goed! Vanaf de Vijf Eiken nog een stukje rechtdoor, richting randmeren. Daarna naar links afgebogen, en toen kwamen we op voor ons onbekend terrein, leuk! Aan een mooi beekje onze smoothie en koek genuttigd, en uitgeblazen, want we hadden nogal wat wind tegen. Maar met regelmaat kwam het zonnetje er door, dat maakte het zeer aangenaam. Eenmaal in Hierden de nieuwe kringloopwinkel met een bezoek vereerd. Tijdens onze vorige, onverwachte, vakantie was deze nog gevestigd in de oude pastorie. Nu hebben ze veel meer ruimte en staat alles veel mooier uitgestald. Een mooie puzzel gekocht, want de meegebrachte puzzel is al aardig aan het opschieten!

Van Hierden naar het Beekhuizerzand, we moesten daarvoor het spoor en de snelweg overbruggen, letterlijk! Niks voor mij, met mijn hoogtevrees. Strak vooruit kijken en doorlopen! Het Beekhuizerzand zelf was zeer winderig, maar eenmaal daar voorbij, hebben we een prachtige picknicktafel gevonden. Heerlijk in het zonnetje onze lunch genuttigd. Het was een drukte van belang met lans zoevende elektrische scooterachtige voertuigen.

We besluiten om in Ermelo de Appie aan te doen voor melk en spekjes, en dan ook gelijk nog eens te zoeken naar de Welkom in Ermelo cache, die zich in februari niet liet vinden. En ja hoor, nu natuurlijk in nog geen minuut gevonden! Zullen we ook nog even langs oom Piet stelde Mart voor. Gelukkig had Janine hem recent het adres door ge-appt, maar helaas was er niemand thuis. Via de Ermeloose heide weer retour Eethuis. Op de hei ook nog even in het zonnetje gezeten, helaas kwam er na 10 minuten een dikke wolk…

Weer terug bij het Eethuis wat gedronken en gegeten, en Mart is nog te voet eitjes gaan halen. Vanavond gesmuld van onze stamppot, bananen yoghurt voor toe, samen de afwas gedaan, en nu op de bank op ons gemak TV kijken.

Morgen gaan we richting Apeldoorn, eens kijken bij het beginpunt van het voormalige Loo-lijntje.

marja

gezellig jullie hebben alles gehad van regen zon en een beetje wind. natuurlijk nu de cache gevonden heel mooi. en hoop dat louis jullie gezang mooi heeft gevonden. maar goed dat er nog een puzzle was anders kun je niet verder.