de-vakanties-van-2022.reismee.nl

Dag 1 mei 2022

We waren al vroeg uit de veren! Mart wilde graag vroeg vertrekken, want vanmiddag gaat het regenen vrouw! Dus als we droog naar Nunspeet willen, moeten we op tijd vertrekken.

Dat is heel goed gelukt, om 9.45 reden we weg. We hadden een vlekkeloze reis, onze gebruikelijke route door de polder. De turbo rotonde bij Harderwijk is nog niet klaar, maar wij hadden geen vertraging. We zagen wel, dat we op de terugweg deze rotonde moeten vermijden, want de file de andere kant op was zeeeer lang!

Om exact 11 uur draaiden we de camping op, en we reden gelijk door richting Eethuis. Daar fietste Betsie net weg, een teken dat het Eethuis klaar was om ons te ontvangen. Uiteraard ging ik me eerst netjes bij Ria melden, en Mart haalde alvast de fietsen van de auto. Doen jullie even gezellig een bakkie? Nou, heel lief, Ria, maar we willen zo snel mogelijk naar Nunspeet, i.v.m. de voorspelde regen. Dan houden jullie het te goed hoor!

Eerst even de auto leeg gemaakt en de koelwaren in de koelkast gedaan. Eten en drinken in de fietstassen, en op weg. De korte route heen, en terug, als we op buienradar hebben gekeken, nemen we eventueel een mooie, langere, route terug.

Halverwege hebben we geluncht met cupasoup en boterhammen, we hadden een complete picknick tafel voor ons zelf, dus de helinoxen bleven in de tas. In Nunspeet eerst langs de kringloopwinkel, want Mart wilde graag een broek met veel zakken. Mart bleef bij de fietsen, en ik scoorde een broek, voor 3,50 euro, de maat leek me OK.

Op naar Uniek, waar we op de gezonde toer gingen met het seizoensslofje. Dat was dit x met aardbeien, dus gezond! Het bestelde brood in de tassen, en door naar de pinda-boer!

Daar gekeken op buienradar, en oei, dat zag er niet echt goed uit. Over anderhalf uur regen in Nunspeet! Dus via de andere kringloop, alwaar ik nog een broek scoorde voor Mart, toch maar de snelle route terug genomen. Waar we geen rekening mee hadden gehouden in de tijdsplanning, was dat wij zuidwaarts reden, en dat de regen uit het zuiden op ons afkwam. Halverwege moesten de regenpakken aan, maar het was te doen. De echte hevige regen kwam gelukkig pas toen we binnen in het Eethuis zaten. Maar toen was het ook zo hevig, dat we een roeiboot nodig hadden om naar de auto te komen. Waarom moesten jullie dan naar de auto, hoor ik jullie vragen. Nou, de puzzelplaat en de klompen lagen nog in de auto. En die lieverd van mij, wilde perse de puzzelplaat voor me pakken, ook al zei ik, dat ik eerst wel de stukjes ging sorteren op tafel.

Ria heeft nog een mooie nieuwe fietsroute gebracht, die gaan we van de week zeker fietsen! Inmiddels hebben we ons eten op, goulash, bevroren mee genomen, met rijst, en klaart het buiten behoorlijk op, gelukkig!

We gaan proberen wat langer op te blijven vanavond, dan kunnen we bellen met Australië, want Louis wordt morgen 7 jaar! En als het hier 23 uur is, is het daar 8 uur ’s ochtends, dan zingen we hem toe bij zijn verjaardagsontbijt!

Morgen kijken we eerst naar het weer, en dan bepalen we de route. Ik wil heel graag langs de biologische groentekraam in de buurt van Hulshorst.


Reacties

Reacties

Jellien

Wat een leuk verhaal weer, je weet het zo spannend te vertellen. Fijne vakantie! ?

marja

gezellig zo op de fiets. maar goed dat je een paar broeken hebt kunnen scoren.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!