de-vakanties-van-2022.reismee.nl

Bijna de laatste dag

Terwijl ik dit schrijf, vliegen de helikopters zo laag over, dat de vouwen uit onze pyjama broeken vliegen. Bij wijze van spreken dan, want wij slapen in een ponnetje!

Ze zijn de hele dag al aan het vliegen, kennelijk wordt er druk geoefend, hopelijk niet voor een inval hier op de camping. Volgens Martin waaien ze de kunstmest in het gras.

Maar jullie willen natuurlijk weten hoe onze dag is geweest. Vanmorgen was het somber maar droog, dus rond 10 uur zaten we op de fiets. Uiteraard wèl de regenkleding mee! Op naar Ermelo, een paar caches oppakken, en op de markt wat lekkers halen. Voor we Ermelo inreden, de eerste cache gepakt. Dat was even flink zoeken, tot ik besloot om door de knieën te zakken, en de boom eens vanuit een ander gezichtspunt te bekijken. Hebbes!

Op de markt kregen we een sinaasappel uitgereikt, ik dacht vanwege de gemeenteraadsverkiezingen, maar nee, dat was omdat God ons lief had. Ook goed, de sinaasappel zal zeker smaken. Bij de broodkraam lekkere koeken gehaald, en bij de Marktbutcher, ik verzin dit niet! een leverworst voor bij de lunch.

Via een andere route terug, zodat we nog een cache kunnen zoeken. Die liet zich niet vinden helaas. De cache heet Welkom in Ermelo, nou, hij had beter Welkom in het openbare hondentoilet kunnen heten. We hebben het zoeken opgegeven, voor we ergens in zouden stappen.

We waren net op tijd terug, tijdens de lunch, met broodjes leverworst, begon het te regenen. Vanmiddag hebben we ons geamuseerd met kijken naar het kunstrijden voor dames.

Als avondeten hebben we alle kliekjes opgegeten, zodat de koelkast bijna leeg is. Dat scheelt morgen weer inpakken.

We hebben morgen de tijd aan onszelf, we hebben geen vertrektijd afgesproken. We gaan in ieder geval via Nunspeet terug, want ik heb een heleboel lekker brood besteld! Ook nog speciale broodjes voor Sara, want die is donderdag jarig, en dit zijn de broodjes die ze toendertijd: lekkerder dan lekker oma! noemde.

We hebben geboft met het weer, ik heb zelfs een blos op de wangen gekregen! Morgen krijgen jullie het laatste log van deze onverwachte wintervakantie!

Marja & Cor

Hallo Veluwse cachers elk jaar getij is volgens mij goed voor jullie.
Jullie maken er altijd wel iets van morgen nog een dagje en een goede terug reis.

Ella

Waren de sinaasappels wel gezegend? Anders toch wat goddeloos ??