de-vakanties-van-2022.reismee.nl

Cachedag

Net als de afgelopen dagen, zijn we weer rustig opgestart. Uitgebreid ontbeten, en daarna gaat Mart zijn ochtendrondje over de hei lopen, hij neemt voor de zekerheid wel even de dingostick mee. Ondertussen haal ik snel de stofzuiger door het huisje, want pinda's doppen, geeft toch wel veel rommel. En ook Martin zijn schaap verliest af en toe een pluk. ( even voor de duidelijkheid: dat schaap is zijn wollen ochtendjas!) Als Mart terug is, drinken we koffie en eten het laatste stuk van de seizoensslof op.

Daarna wandelen we samen naar de hei, om de eerste cache van deze dag te zoeken. Deze ligt tegenover een wei met landgeiten, beter gezegd, landbokken. Prachtige dieren, maar ze ruiken wel, die bokken! We wandelen met een omweg weer terug, en dan is het tijd voor de lunch. Gebakken eieren op brood.

Het weer knapt op, het waait wel hard, maar er is met regelmaat een zonnetje. We gaan op zoek naar wat leuke caches in de omgeving. Dat valt nog niet mee, want we hebben hier eigenlijk alles al gevonden. Maar in Garderen zijn er nog een paar. We nemen wel de fietsen, want we vinden het wat te ver om dat allemaal te wandelen. Ondanks ons voornemen om niet meer echt cross country te rijden met onze fietsen, doen we dat vanmiddag toch, voor een cache doe je (bijna) alles! Het is nog even flink zoeken, door de hint worden we behoorlijk op het verkeerde been gezet, maar gelukkig, we hebben 'm toch gevonden. Niets zo frustrerend als een cache die je niet kunt vinden! Terug naar het betere begaanbare pad, de prut zit alweer flink op de fietsen inmiddels. De volgende 2 laten zich ook redelijk snel vinden, het zonnetje schijnt steeds meer, we besluiten de tocht maar wat uit te breiden, en nog een cache verder weg te zoeken. De hint was 60, dat sloeg niet op onze leeftijden, maar op een bordje van een knooppunt. Zo gevonden dus. Zullen we er nog eentje doen? Wel ja, we doen die in Meerveld ook nog.

Dat is vlak bij de aardappelenboer! Nu ja, die zal inmiddels wel geen piepers meer hebben. Enfin, de cache lag bij “onze” aardappelenboer op het erf! En ook de boer was aanwezig. Hebt u nog aardappelen? Jazeker, wilt u een mud? Typische Veluwse humor, hij ziet ook wel dat we op de fiets zijn. Doe maar 5 kg. Wilt u grote of kleine? Nou, doe dan maar grote, dat scheelt schilwerk.

Dat was fijn hoor, wat extra gewicht, goed voor de wegligging nu we wind tegen hadden! Via de Koningsweg terug, we mogen graag denken dat we koninklijk zijn! Nog een stukje modderpad tot besluit, ach, de fietsen zijn toch al vies. Piepers gelijk in de auto gelegd, en terwijl we de fietsen binnen zetten, begint het stevig te regenen. Wat een strakke planning vandaag! De bui duurt niet lang, en we zien zelfs een prachtige regenboog.

De rest van de middag drinken we thee, rusten wat uit, en knutselen nog wat. Mart haalt vlak voor het eten nog een mooie berkentak voor me uit het bos, die heb ik nodig voor mijn knutsel. We eten de snert die sinds vrijdag stond te ontdooien in de koelkast, met roggebrood en spek, en gaan zo aan de koffie.

Wat relaxen we toch heerlijk, er zit niemand achter ons aan deze week!

En de score van de dag is 6 caches, 20 km gefietst, en 4 km gewandeld.

Nienke zorgt voor onze Sheila, maar vandaag heeft Floris de pelletketel èn de poes eten gegeven, dus ook in Krommenie gaat het allemaal goed.

Plannen voor morgen? Als het weer mee valt, op de fiets naar Ermelo, als het niet mee valt, naar het pluimvee museum in Barneveld.

Lucia

O wat heerlijk,
Echt effe een weekje genieten en lekker relaxen,
en ik zie de meeste dingen direct voor me… waar jullie zoal fietsen
Heerlijk pluk de momenten dubbel?

marja

jullie hebben je best weer gedaan met een
mooie fietstocht en gelijk cachen.