de-vakanties-van-2022.reismee.nl

Seizoensslofje

Vanmorgen hebben we ons rustig aan reisvaardig gemaakt. Omdat we nog steeds hopen op sneeuw, hebben we voor de eventuele ochtendkou onze schapenwollen badjassen mee. Dat zorgt voor veel volume! Om 11 uur is de auto ingepakt, staan de fietsen achterop, en kunnen we vertrekken. Dan blijkt dat het rechterportier moeilijk open gaat, en nog lastiger te sluiten is. Toch maar even langs de garage voor de zekerheid, je weet maar nooit wat er aan de hand is, en je wilt toch onderweg geen deur verliezen. Bij de garage, gelukkig min of meer op de route, worden we vriendelijk geholpen. Na wat geschroef en gedraai, getrek en geduw, waarbij onze Renate behoorlijk staat te schudden, en ik al het ergste vrees voor onze pan met sudderlapjes en de vaas met bloemen, gaan we dan toch echt op pad! Een vaas met bloemen, hoor ik jullie al denken, ja ik was natuurlijk vorige week jarig, en erg verwend met bloemen. Dus vanmorgen heb ik alle bloemen die nog mooi waren, in een vaas geschikt, en dat is nog een leuk boeket geworden, al zeg ik het zelf.

Via Almere en Harderwijk komen we in Hierden, waar ik graag de plaatselijke kringloopwinkel wil bezoeken. Deze is gevestigd in de oude pastorie, naast de kerk, en dat leek mij een mooi pand om eens te bekijken. Zonder aankopen verlaat ik het mooie pand, en gelijk slaat de torenklok half 1. Ik maak een luchtsprong van schrik, en Mart lacht me vanuit de auto toe, of uit, dat weet ik niet zeker!

Door naar Nunspeet, want we hebben inmiddels wel trek. Mart neemt als verjaardagsgebakje een seizoensslofje, en dat is zo lekker, dat we besluiten om zijn grote broer, de seizoensSLOF, mee te nemen naar de Linde.

Op de Bosrand worden we zoals gebruikelijk hartelijk verwelkomd, en dit keer ook van harte gefeliciteerd met Mart zijn verjaardag. Eenmaal in de Linde, zien we dat er een grote doos met Veluwse lekkernijen op hem staat te wachten, en een brief met de hartelijke felicitaties. Wat zijn het toch ook een lieve schatten, maar eigenlijk wel veel te gek hoor!

We hebben nog steeds een goede routine, terwijl Martin alles uit de auto haalt en naar de Linde brengt, sta ik daar klaar om alles aan te pakken en op de juiste plaats neer te zetten. Met een half uur zijn we ingericht en is het tijd om een lekker kopje thee te zetten. Ik moet zeggen, wij zijn dol op het Eethuis, maar de Linde staat eigenlijk op een gedeelde eerste plek! Echt een mooie bungalow!

Om half 6 gaan we straks richting Bosrestaurant Drie, om daar te genieten van een heerlijke maaltijd. Of hij echt zo lekker is als wij denken, zullen jullie waarschijnlijk pas morgen vernemen. Ik denk dat we na afloop lekker op de bank ploffen, en dat het niet al te lang duurt, voor we ons bed op zoeken!

Morgen gaan we denk ik richting Putten op de fiets, want we moeten nog pinda's halen! Zonder pinda's geen vakantie op de Bosrand!

Reacties

Reacties

Jellien

Van harte gefeliciteerd allebei en fijne dagen gewenst. ????

Lucia

Heerlijk eropuit en nog jarig zijn en super leuk verwend met een echt Veluws pakket
Geniet van jullie etentje en veel gezelligheid komende dagen
Weertje is super lekker

marja

gezellig zon aan en binnenkomst

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!